vrijdag 9 augustus 2013

Ergernissen

Er zijn zo'n aantal zaken waar ik mij al eens blauw aan durf te ergeren. Meestal is het een bepaald gedrag, dikwijls zijn het mensen zelf maar soms is het slechts één enkel zinnetje... En vanmorgen was het weer zover! Deze keer bij de bakker, 8u30.

'Dat het wel zeer warm was de laatste dagen', zegt Liliane.  Dat haar metekind die of die zalf beter verdraagt dan die andere - blabla blabla - geeuw - dat 't toch spijtig is dat de gentse feesten zo lang duren - blabla - dat ze voor haar werk soms naar de hoofdzetel in Brussel moet. 'Oehhh Brussel!' 'Zwijgt mij van Brussel', declameert Brunhilde, een dame van middelbare leeftijd achter mij, die als door een wesp gestoken zich in het obligatoire bakkerspraatje komt moeien. 'Ik kom niet meer in Brussel ze, 't is daar altijd vuil en ik voel me daar niet veilig met al die vreemdelingen.' Tegen ondergetekende: 'Pas op eh meneer, 'K BEN GENE RACIST EH, maar 't loopt toch de spuigaten uit met die vreemdelingen!' Dit zinnetje ! Ik krijg er gewoonweg 't vliegend schijt van. Komt er dan ten minste voor uit dat ge ne vuile racist zijt zeg. Lafaards ! Ge zegt toch ook niet dat ge geen bananen lust als ge iedere dag 3 bananen eet alé ja ... een beetje eerlijk zijn eh zeg. Dat zinnetje hoor ik zo veel en overal waar ik kom. Racistische uitspraken à volonté maar een racist? Neen neen, dat zijn we niet hoor, vies woordje. Waarmee ik mij niet wil uitspreken over problemen met allochtonen die er natuurlijk wel in Brussel zijn maar dat hypocriete gedoe van: 'weg met alle vreemdelingen maar noem me geen racist' moet maar eens stoppen zeg.


Ondertussen nog steeds voor jullie op de baan,
het Gentse city-life aan het verslaan,

Shizzle le Sauvage




Geen opmerkingen:

Een reactie posten