zondag 20 november 2016

- VERHALEN VOL VINYL 1.0 -



- VERHALEN VOL VINYL - 1.0

Op mijn dj-tochten door de Gentse straten en ver daar buiten kom ik mensen tegen. Grote en kleine mensen, dikke of dunne, ook wel oude en jonge, mooie en lelijke, vriendelijke en enthousiaste rakkers, dan wel zure, gefrustreerde azijnpissers. Allen hebben zij hun verhaal en levensloop. Wat hen echter verbindt is de liefde voor muziek, u vind hier vanaf nu de verslagen, groot of klein, terug in 'Verhalen vol vinyl'.

En hier hebben we Gérard en Janine, reeds 47 jaar gelukkig getrouwd en nooit te beschaamd nog een danspasje te wagen, wist Janine me te vertellen. Ik kwam hen tegen vorige zondag onder de Stadshal, Emile Braunplein te Gent. Over het ontwerp en het uitzicht van de 'schaapstal' waren ze niet te spreken, maar de muziek, ja ja ja, die was dik in orde! Ik voelde 2 schuifelende gestalten achter me vaag brabbelen. Schoorvoetend kwamen ze dichter en dichter naar me toe met die ontwapenende schroom en oprechte interesse. 
'Nogal machienes eeh dadde, Gérard' (over de platendraaiers en mengpaneel). Luid genoeg zodat ik het ook horen kon. 
En 'k had 'sjanse', want hun kleinzoon was ook 'muziekspeelder', we hadden hier dus niet te doen met de eerste de beste, nee nee, 't waren kenners! En dat het goed was 'dat er wa verschil op de muziek zat, beetje oude muziek en jonge muziek door elkaar'. Toen ik net 'Who's that girl' erin mixte, een hiphop club nummer riep Janine nog: 'aaah maar da vind ik ook goed ze!' voortgedragen aan haar zij door Gérard die duidelijk meer zin in zijn trappist dan in een dansje had. 

GERARD & JANINE - IK HEB JULLIE GEZIEN 


Thanks BAND IT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten